حجت الاسلام سید روح الله نورانی لمراسکی نویسنده کتب کشکول، فضائل السادات و کتاب حضرت علی(ع) فریادگر عدالت است.

پایگاه خبری تحلیلی طوبی گلستان مصاحبه ای در دو بخش تألیف و تبلیغ با حجت الاسلام نوارنی لمراسکی نویسنده و مبلغ دینی انجام داده است . 


زندگی نامه حجت الاسلام روح الله نورانی لمراسکی

حجت الاسلام نورانی لمراسکی در روستای لمراسک از توابع شهرستان گلوگاه متولد شد، و در حال تحصیل در سطح دکتری حوزه علمیه می باشد، وی محقق و پژوهشگر دینی است.

فعالیت های تحقیقاتی خود را در کتابخانه خطی حضرت آیت الله مرعشی نجفی قم انجام داده.از سال 1383 شروع به نوشتن کتاب کرده است.

تألیفات حجت الاسلام نورانی لمراسکی

حجت الاسلام نورانی لمراسکی در ارتباط با انگیزه خود از تصمیم بر نویسندگی گفت: انگیزه نویسندگی از سال دوم طلبگی در من ایجاد شد و در دیداری با آقای محمد تقی مقدم یکی از نویسندگان بزرگ کشور که قریب به 100 جلد کتاب نوشته است علاقه من برای نوشتن دوچندان شد.

وی با اشاره به اینکه اولین کتاب را در سال 1384 با عنوان کشکول به چاپ رساند افزود: کتابهای زیادی از کشکول مطالعه کردم که همه ی آنها دارای پراکندگی خاصی بوده اند و از این جهت کتابی را تالیف کردم که مطالب آن قابل فهم وآسانتر باشد، این کتاب از نکته های اخلاقی، مذهبی، فرهنگی، اعتقادی و لطیفه ها در 1340نکته تدوین و جمع آوری شد و تا کنون سه بار به چاپ رسید و استقبال بسیار خوبی داشته است.

حجت الاسلام لمراسکی در معرفی کتاب دوم خود اظهارداشت: کتاب فضائل السادات که در هفت نوبت به چاپ رسیده است و چاپ اول آن در سال 1386 بود، این کتاب از 95 منبع معتبر شیعه و سنی جمع آوری شد و دارای پنج بخش می باشد، و کتاب جامعی در خصوص معرفی فرزندان حضرت زهرا(س) و امام زادگان و تمام ساداتی که در حال حاضر هستند و آینده خواهند آمد می باشد.

حجت الاسلام در ادامه گفت: بخش دوم کتاب فضائل السادات در خصوص آیات قرآن و بخش سوم آن 47 حدیث از امامان معصوم(ع)، بخشی در مورد کرامات و احکام ویژه سادات و در بخش پایانی آن اشعاری در مورد سادات ذکر شده است،

و به گفته وی، این کتاب جامع ترین کتابی است که تا کنون در خصوص سادات نوشته شد ه است.این کتاب درهفت نوبت به چاپ رسیده است.

این محقق و پژوهشگر با اشاره به کتاب سوم خود با عنوان حضرت علی(ع) فریادگرعدالت است اذعان داشت: صدها تألیف در خصوص حضرت علی(ع) انجام شده است؛ اما کتاب جامعی در خصوص مباحث علمی حضرت علی(ع) با ادیان دیگر وجود نداشت و من با استفاده از 36 منبع روایی و تفسیری 35 مناظره ی حضرت را با بزرگان دین و ادیان و شرایع آسمانی جمع آوری و تدوین کردم.

حجت الاسلام نوارنی لمراسکی علت نامگذاری کتاب حضرت علی(ع) فریادگرعدالت است را اینگونه بیان کرد: خانه نشینی حضرت علی(ع) 25 سال طول کشید، اما حضرت دست از دفاع از اسلام نکشید و خلفای آن زمان ابوبکر، عمروعثمان هرگاه به مشکلی برخورد می کردند به سراغ حضرت علی(ع) رفته و حضرت دفاع از اسلام را سر لوحه کارهای خود دانسته و به کمک اسلام می شتافتند.

این محقق و نویسنده ی کتاب افزود: کتاب حضرت علی(ع) فریادگرعدالت از دو بخش تشکیل شده است، بخش اول دیدگاه اندیشمندان، بزرگان شیعه و اهل سنت و دانشمندان غیر اسلامی در خصوص مقام و شخصیت حضرت علی(ع) و بخش دوم مباحث علمی حضرت می باشد، در سال93 به چاپ رسیده است.

بسیاری از تألیفاتم به خاطر مشکلات مالی به مرحله چاپ نرسیده است

حجت الاسلام لمراسکی با بیان اینکه کتاب چهارم را، با عنوان محمد(ص) منادی اسلام، در سه بخش تدوین کرده ام تصریح کرد: بخش اول کتاب، در رابطه با دیدگاه اندیشمندان غیر اسلامی در خصوص اسلام، بخش دوم کتاب، رسول اکرم(ص) از منظر دانشمندان غیر اسلامی و بخش پایانی در مورد مباحث علمی حضرت رسول(ص) با ادیان و شرایع آسمانی و بت پرستان آن زمان تدوین شده است، لازم به ذکر می باشد که این کتاب آماده چاپ بوده، اما به دلیل نداشتن منابع مالی تا کنون به چاپ نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه یک مجموعه پنج جلدی با عنوان مناظرات اهل بیت(ع) در دست تألیف است یادآور شد: برای چاپ کتاب ها با مشکل مالی روبه رو بوده و هستم، و تنها چاپ اول کتاب کشکول با هزینه ی خودم انجام شد و چاپ دوم وسوم را به انتشارات واگذار کردم، چاپ اول و دوم کتاب فضائل السادات با هزینه ی خودم به چاپ رسید و چاپ سوم را به انتشارات واگذار کرده ام، کتاب فریاد گر عدالت چاپ و هزینه آن به صورت اقساطی به انتشارات پرداخت شد، کتابهای زیادی نوشته ام که به دلیل کمبود بودجه چاپ نشده است.

این محقق و نویسنده در پاسخ به سوال خبرنگار طوبی گلستان، در رابطه با اینکه درچه زمینه هایی غیر از نویسندگی و تحقیق و پژوهش فعالیت دارید بیان کرد: در گذشته بیشتر به ورزش آمادگی جسمانی می پرداختم اما به دلیل چندین جراحی متعدد از جمله جراحی کمر، این ورزش را ادامه نداده ودر حال حاضر ورزش شنا و پیاده روی را در اوقات فراغت انجام می دهم.

بهترین خاطره حجت الاسلام لمراسکی در زمان نویسندگی

حجت الاسلام سید روح الله نورانی لمراسکی در خصوص بهترین خاطره ی زمان نویسندگی خود عنوان کرد: فردی از افغانستان با من تماس گرفت و گفت: من و همسرم در زندگی با اختلافاتی روبه رو شدیم و باعث شد تا تصمیم به طلاق بگیریم، از طریق یکی از بستگان در شهر قم کتاب کشکول شما به دست ما رسید، من و همسرم با مطالعه ی این کتاب از طلاق منصرف شدیم و از بنده به خاطر نوشتن این کتاب بسیار مفید تشکر کردند.
گفتگو با حجت الاسلام لمراسکی در بخش تبلیغ

این محقق و پژوهشگر در پاسخ به این سوال که در بحث تبلیغ تا کنون چه فعالیت هایی داشته اید گفت: من از سن 18 سالگی زمانی که پایه سوم حوزه بوده ام برای تبلیغ به یکی از روستاهای کرمان رفتم و نشست های پر باری با جوانان روستا ترتیب داده بودم، و بعد از آن به یکی از روستاهای خراسان شمالی رفتم و مورد استقبال جوانان روستا قرار گرفتم، با اتمام این دوره به روستایی در شهر بابل سفر کردم ؛ تاکنون 15 سال است که مشغول به کار تبلیغی هستم. وامسال در ماه مبارک رمضان قرار است در روستای تیرتاش به تبلیغ بپردازم ،این روستا مردم بسیار خونگرم و مهمان نواز و مذهبی دارد؛ اهالی روستا شوق واشتیاق حضور مبلغ را به بنده نیز انتقال دادند که تصمی به حضور دراین روستا گرفتم.

بهترین خاطره حجت الاسلام لمراسکی در زمان تبلیغ

حجت الاسلام لمراسکی با بیان اینکه در یکی از سفرهای تبلیغی به روستای شهداد، یکی از بزرگان از بنده خواستند تا در باره اعتیاد و مشکلات جامعه دراین خصوص صحبت کنم، گفت: شبی در مسجد جمعیت قابل توجهی بود و من با وجود اینکه در جریان قاچاق مواد مخدر در این روستا بودم، شروع به صحبت درباره ی اعتیاد و مضرات آن کردم و به محض اینکه از منبر پایین آمدم دو معلم به من گفتند امشب شما را خواهند برد چرا که قبلا اتفاق مشابه در روستا افتاده است و آن دو نفر تا صبح با اسلحه در منزل کنار من بودند.

در دفاعیات از اسلام و شیعه ولو اینکه به دم تیغ بروم ترسی ندارم

این مبلغ دینی اظهار داشت :برای دفاع از حریم ولایت و نظام هرتلاشی خواهم کرد و ازهیچ شخصی، ترسی نخوام داشت. همانطور که در جریان فتنه 88 ساکت ننشتم و به مبارزه پرداختم .

حجت الاسلام لمراسکی خاطر نشان کرد: در آینده موسسه ای تحقیقاتی و یک موسسه ی خیریه، همراه با چندین تن از محققین زیر مجموعه در قم آغاز خواهیم کرد، کتاب های دیگری به نامهای اسرار آفرینش انسان که کتاب بسیار جامعی است، همچنین کتاب 12 دعا در زیارت عاشورا و کتاب محاکمه ضرب المثل ها ، در دست تألیف دارم.

وی در پایان با اشاره به علت موفقیهای خود تاکنون گفت: علت بیشتر موفقیت های بنده در زمینه تألیف و تبلیغ وتحصیل دعای خیر پدر ومادرم بوده ،سالها بیماری پدرم بسیار من وهمسرم را دگیر کرده بود ولی از صمیم قلبم در خدمت پدر بودم .تاا ینکه پدرم به رحمت خدا رفتند و درحال حاضر مادر بنده بیماری و کسالت دارند و به ایشان خدمت می کنم.